U heeft een kleinere magazijnomgeving en gebruikt daar papier of misschien al barcode scanning? Kijkt u eens serieus naar investeren in voice-technologie voor uw orderpick proces. Dat brengt tijdwinst die zich vertaalt in grotere klanttevredenheid. Maar dit is lang niet het enige voordeel.

De voordelen van voice-picking
Voice-technologie voor orderpicken brengt snelheidswinst tot wel 35 procent. Ook de juistheid van de gepickte bestellingen verbetert aanzienlijk door voice-picking. Grotere snelheid, minder fouten, snellere levering, maximale klanttevredenheid. Concurrentievoordeel met een investering die te overzien is.

Wat is voice-picking?
Als u voice-technologie implementeert in uw magazijnomgeving picken uw medewerkers voortaan orders met een headset en microfoon. Elke set kan gemakkelijk getraind worden, waarna het systeem ‘gewend is aan’ de uitspraak van een individuele werknemer. Die wordt efficiënt aangestuurd met gesproken instructies. Pickdata worden in real-time overgeseind naar uw ERP- of WMS-programma.

Het inzetten van tijdelijke krachten is geen obstakel meer. Ook deze medewerkers spreken een set woorden in, waarmee het systeem aan hun uitspraak gewend is. Er is dus geen lange of moeilijke training nodig om een voice-systeem onder de knie te krijgen.

aq_block_7

Waarom beter dan barcode scanning?
In een groot deel van de kleinere magazijnomgevingen wordt orderpicken met barcode scanning uitgevoerd. Op zich een vooruitgang ten opzichte van papier, maar niet de beste optie om productiviteit en nauwkeurigheid te optimaliseren. Orderpickers werken sneller, nauwkeuriger en eenvoudiger met voice.

Orderpicking met Voice versus Barcode

Snel rendabel
Een voice-oplossing is al rendabel vanaf 5 à 10 orderpickers. Direct na de implementatie wordt het proces immers voor iedere picker, ieder uur en voor elke orderlijn sneller en nauwkeuriger uitgevoerd. Met als resultaat een sterk verbeterde bottom-line. Hierdoor is er sprake van een snelle terugverdientijd van uw investering (6 tot 12 maanden).

Meer weten over voice-picking ten behoeve van uw kleinere magazijnomgeving?